The future of supermarkets in Germany

Datum und Uhrzeit
17.05.2017
10:00 - 15:00

Eine Veranstaltung des Career Service der Goethe-Universität in Kooperation mit dem Unternehmen Deloitte

Inhalt:
The German supermarket landscape has constantly been changing and consolidating in the past. Nowadays, new players and technologies bring a high level of disruption to the industry. Forecasting the future of the industry is nearly impossible, yet managers need to make decisions with long-term impact. Together with Deloitte’s Center for the Long View we would like to introduce scenario design, a way to enable decision-making in such a high-uncertainty environment, and explore the future of the German food retailing industry.

Anmeldung:
Fachrichtungen: Wirtschaftswissenschaftler, Wirtschaftsinformatiker, Wirtschaftspädagogen, Wirtschaftsmathematiker. Ab dem 4. Semester Bachelor.

Teilnehmer: Max. 35 Teilnehmer*innen;Anmeldung ab dem 10. April 2017

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Ort:
Goethe-Universität Frankfurt am Main/Campus Westend
Raum: Seminarhaus, SH 0.106

Säule:

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